امروز: ۰۳ آذر ۱۴۰۳
در مسیر توسعه فردی و سازمانی
اشتراک دانش میلاد صفر زاده » ترس از فضای خالی در طراحی (Horror Vacui (۱۳۹۵/۶/۰۱)
تایید شده

هارر وکوآی (Horror Vacui) واژه‌ای لاتین است که به معنای ترس از فضای خالی است و به آن Kenophobia نیز گفته می‌شود. در دید اول ممکن است ترس را موضوعی کاملا طبیعی قلمداد کنیم. این ترس ‌می‌تواند پر نکردن باک بنزین ماشین‌مان قبل از سفری طولانی باشد یا نخوردن یک صبحانه یا نهار مفصل و خالی بودن شکم‌مان! این موضوع را حتی می‌توانیم در زندگی روزمره‌مان مشاهده کنیم. سمت راست ‌مانیتور خالی به نظر می‌آید. شاید بهتر باشد چیزی را در آن قسمت قرار دهیم. آن سمت اتاق خیلی خالی است. شاید بهتر باشد یک کاناپه بخرم. این دیوار خیلی خالی است. باید چند تابلو بخریم. اگر دقت کنید این موضوع را به شکل‌‌های مختلف خواهید دید. در طراحی، به فضای خالی، فضای سفید (White Space) یا فضای منفی (Negative Space)نیز گفته می‌شود.


 


design


 


این جملات را ممکن است هر طراحی شنیده باشد:


«یه مقدار خالی نیست؟»، «خیلی فضای پرت داره»، «نمیشه اینجا یه سری المان اضافه کنیم از خلوتی دربیاد؟»، «خیلی خلوته و باعث شده سایت بی‌حال بشه»


 


 


ادامه مطب: 


http://milaad.net/blog/webdesign-horrorvacui/

محتوای آخرین دربهای گشوده شده
  • یک باک بنزین 206 معادل 75000 ت بوسیله کلیدک
  • 45000 تومان وجه نقد رایج مملکت بوسیله کلیدک
  • بن خرید یک عدد پیتزا American معادل 35ت بوسیله کلیدک
  • دو عدد  کارت سبز بوسیله کلیدک
  • دو روز ناهار میهمان شرکت به انتخاب خودتان معادل هر نهار ۳۰ ت بوسیله کلیدک
  • بن خرید یک عدد پیتزا American معادل 35ت بوسیله کلیدک
  • بن خرید یک عدد پیتزا American معادل 35ت بوسیله کلیدک
  • 45000 تومان وجه نقد رایج مملکت بوسیله کلیدک
ارسال درخواست دوره یا محتوای آموزشی