یکی دیگر از مشکلاتی که تیکتهای فراوانی براش میاد ، مشکل ورود به دایرکت ادمین هست.
من در این مطلب سعی کردم همه حالتهای مختلف رو بررسی و راه حل رفع مشکل را بیان کنم:
1-
Wrong Username or Password!
این مشکل دو حالت داره ، حالت اول واقعا مشتری داره پسورد را اشتباه وارد میکنه که در اینصورت پسورد صحیح را به مشتری اعلام میکنیم.
حالت دوم : مشتری اعلام میکنه من با اینکه پسورد را درست وارد میکنم ، این خطا رو میبینم ، در این مواقع حتما حجم سرور را بررسی کنیم ، اگه هارد سرور 100 درصد پر بشه ، در ورود به دایرکت ادمین با خطای فوق مواجه هستیم که باید نسبت به حذف اطلاعات اضافی اقدام کنیم.
2- مشکل بیرون رفتن از دایرکت ادمین
بعضی مشتری ها اعلام میکنن مدام از دایرکت ادمین بیرون میان ؛ بعضی از isp ها یا در برخی ادارات و سازمانها ؛ ای پی هر یوزر تغییر میکند و همین موضوع باعث می شود با هر بار تغییر ای پی از دایرکت ادمین خارج شوند ، برای رفع این مشکل می توانیم مقدار زیر را در فایل directadmin.conf اضافه کنیم:
disable_ip_check=1
3- مشکل رفرش شدن صفحه بدون هیچ خطایی:
ازین مورد هم گزارش زیاد داشتیم که مشتری میگه من یوزر و پسورد را وارد میکنم ولی اتفاقی نمیفته ؛ اولین بار که مشتری چنین تیکتی ارسال کرد و تیکت به من ارجاع بود ؛ من تست میکردم و میدیدم مشکلی نیست و من میتونم وارد بشم ، خیلی تحقیق کردم و گمانم این بود مشتری یه جای کار اشتباه میکنه ، بالاخره ازش تیم ویور گرفتم و دیدم بدون هیچ مشکلی در روند وارد کردن یوزر و پسورد این موضوع هست.
خب دلیل این مورد به تنظیم نبودن زمان و تاریخ سیستم مشتری و یا تاریخ سرور مرتبط هست.
و باید مشتری زمان و تاریخش با توجه به زمان و تاریخ سرور تنظیم باشه تا مشکلش حل بشه.
در این مواقع این مورد رو هم حتما بررسی کنید:
دستور زیر رو در سرور وارد کنین:
/usr/local/directadmin/directadmin c | grep usersdir
خروجی این دستور بصورت زیر هست:
usersdir=./data/users
بررسی کنین این مقدار هم در فایل directadmin.conf باشه
موفق و خندون باشین