گوگل مدتی است سرویس جدید خود با نام Tag Manager را راه اندازی کرده است. کلمه تگ در نام این سرویس ممکن است گیج کننده باشد. اما منظور گوگل واضح است! دقیقا همان تگهای HTML. قالبهایی از تگهای HTML که در ادامه به صورت روشن توضیح داده میشود.
با سیستم مدیریت تگ، میتوانید. کدهای مورد نیاز برای اضافه کردن سرویسهای مختلف مانند گوگل آنالیتیکس، دابل کلیک، نرمافزارهای تبلغاتی و… که باید به سایت اضافه شوند را مدیریت کنید.
این سرویس ساده بسیار قوی و همینطور کاربردی است. تا قبل از این برای اضافه کردن هر سرویس به سایت لازم بود کدهای مربوط به آن سرویس خاص را به صورت جداگانه در کد سایت و در لا به لای کدها وارد کرد.. به عنوان مثال اگر از سرویس Google Analytics، سیستم تبلیغات DoubleClick و چند سرویس دیگر در یک سایت استفاده میشد، برای هریک از این سرویسها قطعه کد HTML شامل کدهای JS باید در بخش خاصی از کد سایت شما وارد میشد. به وسیله Google Tag Manager تنها قطعه کد مربوط به آن را در سایت خود وارد میکنید، بعد از این مرحله کافی است وارد google.com/tagmanager شوید و تگهای دیگر را از پنل مدیریتی آن کنترل کنید.
فواید استفاده از سیستم مدیریت تگ گوگل:
1- دیگر نیاز به کدنویسی و تغییرات دستی خسته کننده برای تغییر کدهانیست. مستقل بودن از دولوپر به وبمستر سایت کمک میکند کارهای مورد نیاز را بدون داشتن دانش فنی و تنها با چند کلیک انجام دهد.
2- استفاده از قالبهای پیش فرض گوگل برای اضافه کردن سرویسها به صورت مدیریت شده به منظور کاهش خطای انسانی است.
3- امکان تعریف قوانین برای انتشار، عدم انتشار، فعال شدن و یا عدم فعال شدن قطعه کد شما در صفحات مختلف سایتتان.
کدام سرویسها را میتوان از این طریق به سایت اضافه کرد؟
1- کدهای مربوط به سرویسهای گوگل از جمله آنالیتیکس و گوگل وبمسترز
2- کدهای مربوط به سرویس دهندگان مورد تایید گوگل
3- تگهای اختصاصی و دلخواه خودتان.
با گوگل تگ منجر به سادگی تگهای سایتتان مدیریت کنید و خطای انسانی را کاهش دهید.