آموزش سئو در گرین شاپ
سئو یکی از مهمترین موارد در افزایش بازدید و جایگاه سایت در گوگل است.مقالات زیادی برای سئو موجود میباشد و همگی به اصول پرداخته اند. "اینبار ما میخواهیم مستقیم هدف را نشانه برویم"
سئو حرفه ای در گرین شاپ 2
در هنگام ورود محصول اگر میخواهید همه چیز در سئو رعایت شود حتما باید فیلدهای زیر پر شود
در تب عمومی:
1 نام محصول 2.عنوان متا تگ 3.توضیحات متا تگ 4.برچسب محصولات
در تب اطلاعات:
- توضیحات 2.کلیدواژه سئو
حال به جزئیات روش صحیح ورود میپردازیم
- نام محصول : نام محصول باید با توجه به نحوه جستجوی آن نام در گوگل انتخاب شود.
به عنوان مثال در محصول نوت بوک حدس میزنیم که کاربران بیشتر قبل از اسم مدل کالا از واژه های نوت بوک , لبتاپ , لپتاپ , لپ تاپ و ... استفاده کنند پس از بررسی مشخص میشود که بیشتر از واژه لپ تاپ و لب تاب و سپس از نوت بوک استفاده میکنند اما وقتی که در گوگل از لب تاب استفاده کنیم به دلیل اشتباه املایی گوگل واژه لپ تاپ را پیشنهاد میدهد پس این گزینه را حذف و گزینه لپ تاپ را به عنوان اولویت اول و نوت بوک را دوم قرار میدهیم . همیشه در نام کالا از اولویت اول استفاده کنید , پس برای محصول نوت بوک بهتر است از واژه لپ تاپ قبل نام استفاده و سپس ادامه اسم آن را بنویسم.
مثال : لپ تاپ ایسوس مدل ASUS V502UX i5-8-1-GTX950M-Full HD
یا: لپ تاپ ایسوس 15 اینچی مدل ASUS V502UX
چطور بفهمیم کدام واژه بیشترین رکورد جستجو را دارد؟
برای اینکار یک لیست از کلماتی که میخواهید بین آنها بهترین را انتخاب کنید برای گروه دیجیتال مارکتینگ گرین وب ارسال کنید.
- عنوان متا تگ : عنوان متا تگ تایتل صفحه شما میشود. بهتر است که ترکیبی از نام محصول و روش جستجو باشد معمولا روش جستجو کالاها بیشتر استفاده از واژه های خرید و قیمت است بعد از آن عبارت بهتر است از کاراکتر " | " استفاده و نام سایت خود را بنویسید هیچگاه دو بار از | استفاده نکنید.
مثال : خرید لپ تاپ ایسوس ASUS V502UX قیمت و گارانتی اصلی | رایانه دات کام
توجه کنید که Title نباید بیش از 70 کارکتر باشد .
این گزینه در کجا نمایش داده میشود :
در نمایش گوگل :
قسمت آبی رنگ در نتیجه جستجو گوگل
استفاده از واژه و جمله بندی مناسب در آن به جز اینکه در سئو سایت تاثیر دارد در تشویق کاربر برای کلیک روی آن نیز موثر است مثلا میتوانیم برای جذابیت بیشتر این را استفاده کنیم
پایینترین قیمت لپ تاپ ایسوس ASUS V502UX | رایانه دات کام
خرید لپ تاپ اورجینال ایسوس ASUS V502UX | رایانه دات کام
در نمایش هنگام شیر کردن لینک در شبکه های اجتماعی ( فیس بوک , تلگرام ):
زمانی که لینک را برای کسی ارسال میکنید معمولا title به صورت آبی رنگ و فونت درشت تر نمایش داده میشود. البته این گزینه در کد سایت شما توسط تگهای open graph قابل تغییر است.
- توضیحات متا تگ: توضیحات متاتگ عبارتی است که درست زیر متن درشت آبی رنگ در جستجو گوگل نمایش داده (Description) میشود در اینجا هم بهتر است متنی استفاده کنید که برای کاربر جذاب باشد, بهتر است که در این متن کالا را به صورت خلاصه معرفی کنید , استفاده از نام کالا و واژه اولویت 2 و 3 پیشنهاد میشود .
مثال: لپتاپASUS V502UX یک نوت بوک نیمه حرفه ای با گرافیک قدرتمند و کیفیت ساختاری بالا است. این لپتاپ برای بازی , نرم افزارهای سه بعدی و طراحی , اینترنت و مولتی مدیا مناسب است.
"استفاده درست از Title و Description کاربر را برای کلیک روی لینک شما تشویق میکند"
- برچسب محصولات : برچسب واژه هایی است که ممکن است در مورد کالای شما جستجو شود برای هر کالا بهتر است حداقل 5 و حداکثر 8 برچسب بگذارید. پیشنهاد میشود که 4 برچسب عمومی و 4 برچسب اختصاصی باشد.
برچسب عمومی معمولا مارک یا نوع کالا است یا عبارتی که به صورت مستقیم به کالا مربوط نیست و در لول قبلی قرار دارد.
برچسب اختصاصی برچسبی است که مستقیم به کالا مربوط میشود و شامل روشها مختلف اسم کالاست , معمولا در محصولات الکترونیکی به دلیل لاتین بودن برند افراد مارک را هم به لاتین هم به فارسی جستجو میکنند. از این واژه ها میتواند در برچسبها استفاده کرد.
هر برچسب را باید با ویلگور از دیگری جدا کرد
مثال :
ASUS V502UX Core i5, لپتاپ ایسوس مدل وی 502 یو ایکس , لپ تاپ ایسوس , لپ تاپ اسوس , لپ تاپ asus , asus v02ux گارانتی سازگار, قیمت لپ تاپ ایسوس V502UX
توضیحات در تب اطلاعات :
توضیحاتی که در تب اطلاعات وارد میکنید به صورت مستقیم در صفحه کالا قرار میگیرد , یک توضیحات هم در تب عمومی داریم که آن در تب توضیحات صفحه اصلی نمایش داده میشود . برای گوگل اولویت با آنچه که به صورت مستقیم دیده میشود است پس توضیحات تب اطلاعات اولویت بالاتری دارد , مگر آنکه شما تب نمایش پیشفرض کالا را روی توضیحات ست کرده باشید.
بهتر است توضیحات در تبهای عمومی و اطلاعات یکی نباشد اگر بتوانید هر دو قسمت را کامل پر کنید بهتر است.
نحوه ورود :
حداقل 500 کارکتر وارد کنید.
از نام کالا هم به لاتین هم به فارسی حداقل 2 بار استفاده کنید.
اگر کالا دارای گارانتی خاصی است در متن قید کنید .
یک سری کلمات را به دسته بندی های دیگر لینک دهید به عنوان مثال در مورد نوت بوک توضیح میدهید کلمه لپ تاپ را به شاخه اصلی لپ تاپ در سایت خود , نام برند را به شاخه برند و. ... لینک دهید یک لینک هم به صفحه اصلی سایتان باشد. اگر بلاگ دارید لینک به وبلاگ هم فراموش نشود.
لینکها نباید از 2 یا 3 تا بیشتر باشد و همیشه به صفحه های کاملا مرتبط لینک داده شود. مثالا صفحه لپتاپ ایسوس را به لنوو لینک ندهید.
کلید واژه سئو : کلید واژه سئو همان آدرس صفحه است و شما هرچه تایپ کنید لینک آن صفحه با آن عبارت پایان میابد بهتر است این واژه انگلیسی و اسم کالا باشد. از فاصله در آن استفاده نکنید و فاصله ها را با – عوض کنید
مثال : ASUS-V502UX-i5-8-1-GTX950M-Full-HD