ذخیره سازی اطلاعات درباره اینکه چه کسی چه چیزی را میداند و توانایی بازیابی آن توسط پرسنل
این ابزار باید در سیستم اشتراک دانش ما گنجانده بشه. این ابزاری هست که در سیستم اشتراک دانش میتونه قرار بگیره و مثل یک دفترچه راهنما باشه و بشه به کمک اون فهمید چه کسی چه چیزی رو میدونه و در اختیار همه افراد سازمان باشه.
این دفترچه میتونه با یک thesaurus کار کنه. thesaurus یک شبکه یا سلسه مراتبی از اصطلاحات هست که در سازمان کاربرد داره.
اصطلاحات یک جا جمع آوری بشن و به صورت سلسه مراتبی قرار بگیرن که میشه thesaurus بعد بتوان روی این واژه ها مشخص کرد که چه کسانی به اینها تسلط دارن(نام، نام خانوادگی، اکانت سوشال و...)
ایجاد سامانه در سازمان برای جستجوی دانش و اشتراک دانش بسیار موثر خواهد بود. به این صورت که مثلا من درباره پلاگین های وردپرس چیزی نمیدونم، بیام توی سامانه و اصلاح پلاگین وردپرس رو بزنم و بفهمم که در شرکت چه کسی مسلط تر هست و سوالم رو از اون بپرسم و با اون لینک بشم.