برای اینکه بتونیم در ارتباطات روزمره مون موفق شیم از اصول جادوی تکنیک 7C در ارتباطات استفاده کنیم
همه مون در طی روز زمان زیادی رو صرف ارتباط با ارباب رجوع میگذورنیم اما شاید گاهی نتونیم به خوبی ارتباط بگیریم؛ از تکنیک های زیر میتوان جهت بهبود روابط مان استفاده کرد.
1.واضح و روشن (clear)
تعیین اهداف
قبل از اينكه بنويسيد يا با افراد صحبت كنيد، هدف خود را به روشني مشخص کنید.
اگر درباره هدفتان مطمئن نباشيد، مخاطب تان نيز مطمئن نخواهد شد.
2.مختصر (consise)
زماني كه پيام تان را مختصر مي كنيد، تمركز شما برروي هدفيست كه مشخص كرده ايد، مخاطب، حوصله و علاقه ندارد كه شش جمله بخواند(بشنود) زماني كه شما مي توانيد پيام تان را در سه جمله بيان كنيد
آيا از جملات غير ضروري استفاده مي كنيد؟
آيا نكته اي را از راه هاي مختلف تكرار مي كنيد؟
همه اين موارد باعث خسته كننده شدن پيام خواهد شد.
3.محكم (concrete)
زمانی که پیام شما محکم باشد، تصویر واضح با جزئيات ضروري در ذهن مخاطب شكل خواهد گرفت مانند ليزر متمركز و اثربخش
4.صحيح (corect)
زماني كه پيام شما از نظر دستوري، املايي و تلفظ صحيح باشد، حسِ خوبِ مهم بودن به مخاطب دست مي دهد و همچنين نشانگر سطح بالاي دانش و اموزش شما خواهد بود.
دقت كنيد كه نام ها و عناوين صحيح بيان شود
5.مرتبط و متصل (coherent)
جملات و مبحث های مرتبط را ذکر کنیم و از شوخی های بیجا خودداری کنیم
كامل باشد (complete)
در يك پيام كامل، مخاطب هرآنچه نياز دارد را دريافت مي كند. پيام شما بايد شامل اطلاعات مرتبط مانند نام، تاريخ، زمان، مكان و... مشخص باشد.
7.مؤدبانه (courteuse)
ارتباطي مؤدبانه است كه دوستانه، صادقانه و با كمال احترام باشد.
پيام شما نبايد شامل توهين هاي پنهان، كنايه و با لحن تهاجمي نسبت به مخاطب باشد. قبل از هرچيز شما بايد نيازها و نظرات مخاطب را بررسي كنيد.
در نهایت لبخند فراموش نشه زیبایی مذاکره به لبخند ها و استحکام قدرت بیان شماست