سلام
تابحال به این فکر کردین که چطور میتونین روالهایی که در محیط کار در طول روز با اونها سروکار دارین رو بهبود بدین؟
از همین امروز میتونین این کار رو شروع کنین و برای واحدتون تحول ایجاد کنین.
چطور؟
۱- لیست کارهایی که در طول روز انجام میدین رو بنویسین
۲- کل مسیر انجام کار رو با ذکر جزئیات بنویسین
۳- هر چالشی دیدین بنویسین. در هر روال چه در جزئیات و چه در کلیات (ذکر کنین چالش برای کل روال هست یا فقط برای بخشی از اون)
۴- تحلیل کنین که چالش ها به چه روشی برطرف خواهند شد؟
۵- چالش ها رو اولویت بندی کنین. بگین از کدوم شروع بشه بهتره؟(برطرف سازی کدوم چالش سریعتره؟ برطرف سازی کدوم چالش کارها رو تسهیل میکنه؟ و...)
۶- لیست پیشنهاداتتون رو به مدیر واحد(یا سایر همکارانتون) ارائه بدین و در این رابطه باهاشون صحبت کنین
۷- تغییرات بهبودی رو یادداشت کنین تا بتونین پایش کنین
۸- درصورتی که نیاز هست روش دیگه ای رو امتحان کنین، اون رو بازنگری کنین
با همین روش بسیار ساده میتونین خیلی از چالش هایی که به سادگی قابل برطرف شدن هستند رو شناسایی کنین و اونها رو برطرف کنین.
جالب تر اینجاست که همین روش رو برای ارتباط با همکارانتون هم میتونین داشته باشین، تا در روابط کاری تسهیل ایجاد بشه.
چطور؟
۱- لیست اموری که برای انجام آنها با افراد دیگه سروکار دارین رو بنویسین
۲- روال انجام کار رو با ذکر نام افراد بنویسین
۳- چالش هایی که با همکارانتون برخوردین رو بنویسین
۴- با این ذهنیت که کنترل کار دست شماست و شما باید راه حل ارائه بدین، راه حل بنویسین
نکته: درنظر داشته باشین که همکارتون رو همون فرد همیشگی درنظر داشته باشین و بدونین کسی که باید تغییر رو ایجاد کنه شما هستین.
تیپ شخصیتی همکارتون رو در نظر داشته باشین و مطابق با روشی که برای ارتباط با اون بهتر هست عمل کنین.
۵- تغییرات بهبودی رو پیاده سازی کنین
۶- یادداشت بردارید تا بتونید تغییرات رو پایش کنید
۷- درصورت نیاز، روش های کاریتون رو بازنگری کنین